top of page
  • Foto van schrijverDestiny

M is voor Meyer, Stephenie (lezen van A tot Z)

Finally conquered this sucker! (pun completely intended)

Ik ben al sinds 4 augustus aan dit boek bezig, maar eindelijk kan ik jullie melden dat de M van mijn A tot Z reading challenge uitgelezen is. Je kan het misschien al raden, het gaat over het nieuwe boek uit de Twilight-saga: Midnight Sun.


In Midnight Sun zien we het ons ondertussen allen bekende verhaal van een meer dan 100-jarige vampier Edward Cullen en de 17-jarige Bella Swan die op elkaar verliefd worden, maar deze keer zien we het uit zijn ogen. Het verhaal is dus eigenlijk compleet hetzelfde als in Twilight, maar in plaats van Bella's standpunt krijgen we dat van Edward.


Het was heel interessant om het verhaal eindelijk vanuit Edwards standpunt te kunnen zien. We kregen nog wat extra achtergrond over hem en de andere Cullens, soms als een korte herinnering, soms als complete scène. Eén van mijn favoriete scènes was het moment waarop Edward terugdenkt aan wanneer Rosalie Emmet vond en hem naar Carlisle bracht om hem te "redden".

Andere favorieten zijn:

- Edward die alle mogelijke manieren afgaat waarop hij Bella kan vermoorden tijdens die eerste biologieles

- iemand noemt Edward eindelijk "Eddy" (het was Emmet, als je nieuwsgierig was)

- elke keer wanneer Jacob denkt dat zijn vader ze niet allemaal op een rijtje heeft

- laten we nooit ooit nog dat moment vergeten waarop Edward zich realiseerde dat Bella gewoon compleet gek moet zijn en vervolgens een plan bedenkt om haar in een mentale instelling op te laten sluiten (Carlisle kent wel een goede therapeut), natuurlijk zal hij haar zo vaak mogelijk bezoeken

- Charlie is nog steeds het beste personage ooit en niemand kan mijn gedachten veranderen


Ik heb lang naar dit boek uitgekeken, heb mijn moeder gedwongen het voor het uitkwam te bestellen voor mijn verjaardag (ik verjaarde 2 dagen voor het boek uitkwam) en ben er van zodra ik het in mijn handen had aan begonnen. En laat me jullie verzekeren, dat was het allemaal meer dan waard! Ik zou zeker en vast aanraden dat fans van de originele saga - of zelfs maar het eerste boek - het lezen. Ik hoop dat jullie er net zo hard van genieten als ik heb gedaan :)



Ben je ook geïnteresseerd in het boek? Via deze link kan je het zelf kopen en krijg ik daarbij een klein procentje voor de doorverwijzing, dus bedankt als je mij op deze manier steunt :)



1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page