top of page
  • Foto van schrijverDestiny

S is voor Sàenz, Benjamin Alire (lezen van A tot Z)

Alweer een boek uitgelezen voor mijn A tot Z reading challenge. Het boek waar ik vandaag over praat is Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe van de Mexicaanse auteur Benjamin Alire Sàenz (vertaald als Aristoteles en Dante ontdekken de geheimen van het universum). Dit was lang niet de eerste keer dat ik Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe las. Het is één van mijn grote klassiekers en al lange tijd een favoriet. Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe is een ya dat zich afspeelt in de jaren '80.


Het boek gaat over de 15-jarige Aristotle, die liever Ari wordt genoemd. Ari is een loner, maar vindt een goede vriend in de even oude Dante, die hij in het zwembad ontmoet en hem leert zwemmen. Beide jongens zijn Mexicaans-Amerikaans, maar gaan op een heel andere manier met die identiteit om. Kort gezegd, Dante en Ari zijn heel anders, maar passen desondanks toch heel goed bij elkaar. Ze hebben ieder hun eigen demonen en problemen, maar proberen elkaar doorheen alles te steunen en te helpen. Over het volgende jaar zien we hun vriendschap sterker en sterker worden en ontdekken Ari en Dante de geheime van het universum.


Dit is voor mij één van de mooiste relaties die ik ooit in een boek heb gevormd zien worden. Ari en Dante zijn ondanks hun verschillende persoonlijkheden toch de perfecte match. Ze steunen elkaar door dik en dun en ook al kunnen ze elkaar soms bijna niet uitstaan, toch beseffen ze altijd weer dat ze niet zonder elkaar kunnen. Benjamin Alire Sàenz is een geweldige auteur en ik was vandaag heel blij te ontdekken dat er een vervolg zit aan te komen... :)


Ben je ook geïnteresseerd in het boek? Via deze link kan je het zelf kopen en krijg ik daarbij een klein procentje voor de doorverwijzing, dus bedankt als je mij op deze manier steunt :)


1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page